الگوریتم سنجش طیف برای شبکه های رادیو شناختمند

در شبکه های رادیو شناختمند (CR) ، کاربران CR برای تداخل نکردن با کاربران اولیه ناگزیر به استفاده از باند های فرکانسی مشغول نشده می باشند و همچنین اگر کاربر CR در حال استفاده از یک باند فرکانسی خاص بود و کاربر اولیه شروع به فعالیت در ان باند کند کاربر CR باید بلافاصله باند فرکانسی را خالی کند . موفقیت این طرح منوط به توانایی های کاربر CR در شناخت محیط اطرافش می باشد.

            هدف اصلی در سنجش طیف ایجاد فرصت های دسترسی بیشتر به طیف های فرکانسی مشغول نشده  می باشد . در نتیجه سخت افزار های CR باید توانایی تشخیس بخش های خالی باند فرکانسی و استفاده از انها را داشته باشد و همچنین باید بتواند به هنگام حضور کاربر اولیه در باند فرکانسی مورد استفاده توسط کاربر CR ، به سرعت ان باند فرکانسی را ترک کنند .

            یکی از چالش های اساسی در در تحقق فناوری CR دقت سنجش در شبکه های بی سیم می باشد و چون شبکه های CR مسئول اشکار سازی کاربران اولیه و اجتناب از تداخل با انها هستند انها باید باند فرکانسی را بصورت هوشمندانه تحت نظر داشته باشند و این امر مستلزم پشتیبانی از لایه های فیزیکی و استفاده از الگوریتم های هوشمند در نرم افزار می باشد . روش های سنجش طیف با توجه به معماری به کار رفته می تواند متفاوت باشد به عنوان مثال در شبکه های مبتنی بر Infrastructure ، جاییکه ایستگاه مرکزی ، ارسال ها در محیط اطرافش را کنترل می کند  ، کاربران CR می توانند به سنجش محیط اطراف و ارسال اطلاعات سنجش به ایستگاه مرکزی بپردازند . با این حال برد ایستگاه مرکزی ممکن است چندین کیلومتر باشد و محیط سنجش برای کاربران CR ممکن است متفاوت باشد . ایستگاه مرکزی باید مجموعه ای از کانال ها مشغول نشده داشته باشد از طرف دیگر در شبکه های توزیع شده مسیر یاب مش (MR) منطقه تحت پوشش کوچکتری دارد و اندازه گیری های کانال مرتبط با سرویس گیرنده های مش (MC)  تغییرات قابل توجهی ندارد با این وجود ممکن است اطلاعات را بصورت مستقیم از MR های مجاور دریافت کند که این باعث می شود دانشمان در مورد کانال های اشغال شده کمتر از حد مطلوب باشد . در این فصل طراحی های منتخب و راه حل های موجود در بحث سنجش طیف بطور مفصل بحث می شود . علی الخصوص ساختارهای متفاوت شبکه که روی طراحی های مربوط به سنجش طیف اثر می گذارد بررسی می شوند . علاوه بر این راه حل های موجود و دیدگاههای تحقیقیاتی حل نشده در  بحث سنجش طیف بیان می شود  و بقیه فصل نیز به شرح زیر است:

جنبه های ساختاری سنجش طیف در شبکه های مبتنی بر Infrastructure و شبکه های مبتنی بر مش در بخش 2 1 توضیح داده شده است . در بخش 3 1 انواع تکنیک های سنجش گفته شده است . در بخش

 4 1 چارچوب سنجش بهینه در شبکه های مبتنی بر Infrastructureبیان شده است .  در بخش 5 1 در مورد الگوریتم مورد استفاده برای سنجش در محیط شبکه مش بی سیم صحبت شده است . دیدگاههای حل نشده در بحث سنجش طیف در شبکه های CR در بخش 6 1 توضیح داده شده است و نتیجه گیری کلی را نیز در بخش 7 1 انجام دادیم.


برای خرید مقاله مبلغ 50000 ریال به شماره حساب زیر به نام آقای محمد دهقان واریز کرده و سپس به من ایمیل زده تا در اولین فرصت اصل مقاله را برای شما از طریق ایمیل ارسال کنم

با تشکر


شماره حساب : 0305575775007  بانک صادرات


آدرس ایمیل

mosafer3423@gmail.com


دریافت مقدمه مقاله